Petra (34): Přepravce mi poškodil balík a teď dělá mrtvého brouka

PR-Forliving-Doprava-1

Po negativních zkušenostech s Českou poštou jsem se rozhodla nechat dopravit nové komody do ložnice soukromým přepravcem. Nenapadlo mě, že to může být ještě horší.

„Přední poskytovatel přepravních služeb v ČR i Evropě,“ hlásil web přepravce. Prý denně odbaví tisíce spokojených zákazníků. Nebyl důvod nevěřit. Zvolila jsem si tedy klasické doručení balíku po ČR s běžnou dodací dobou.

U vašeho balíku došlo k poškození, doručení se odkládá

Když mi přišla SMS a vzápětí i e-mail oznamující poškození zásilky a nutnost řešit situaci na depu, mírně jsem znejistěla. Za 3 dny mě přepravce vzbudil telefonátem, že dnes budou balík doručovat, ale došlo k poškození obalu a částečně i obsahu. Vše prý najdu v přiloženém zápisu o škodě. Chytala mě mírná nervozita, co a kdy vlastně přijde.

Přiznáváme, že jsme udělali chybu. Řešte si ji sama

Kurýr dorazil sice o tři dny později, ale na čas. Balík byl už na pohled označený červenou páskou oznamující poškození obalu. K němu náležely dokumenty označené jako zápis o škodě. Moc se mi to nechtělo převzít.

„Já s tím teď nic neudělám, musíte se na to podívat a podat reklamaci,“ znělo vyjádření kurýra. Moc mě to nepřesvědčilo, ale co s balíkem a cizím pánem mezi dveřmi. Nakonec jsem ho převzala.

Realita: Poškozený obal i část zásilky

Už s notnou hrůzou jsem balík otevřela a zjistila, že došlo k poškození nejen obalu, ale i části zásilky. Komoda a doplňky do ložnice, na které jsem se tak těšila, byly poškozené a část chyběla úplně. Křehká věc se jim zřejmě rozbila. Dopravce vše uznal a zdokumentoval v přiloženém zápisu o škodě.

Reklamace zatím bez reakce

Ihned jsem podala reklamaci na internetových stránkách dopravce. Už tři týdny se nikdo neozval. Škoda je jen pár stovek, a tak se nevyplatí předávat věc právníkovi. Jde ale i o princip, zkaženou radost, spoustu času…

Kdybych tak poslouchala rady e-shopaře

Až pozdě jsem se podívala na e-mail od odesilatele zboží, který přímo varoval před převzetím zjevně poškozené zásilky. Kdybych balík nepřevzala a vrátil se zpět odesilateli, musel by reklamaci řešit on.

Rady právníků moc nepomůžou

Právníci v podobných případech radí: „Reklamujte poškozený balík hned při převzetí.“ Co ale dělat, když mi kurýr říká, že musím věc převzít a podat reklamaci, to už nikdo neradí. Domoct se svých práv bývá pro laika v podobné situaci velmi náročné.

Šetřete si čas i nervy: Nakupujte bez starostí u Nábytku FORLIVING

·       Spolehlivá doprava nábytku i doplňků vlastními vozy

·       Možnost výnosu do patra i odborné montáže

·       Na přání odvoz a likvidace obalů (zdarma)

·       Vybavení bytu i domu na jednom místě – přes 5 000 produktů ihned k odeslání

Šetřete sebe i své nervy: Nakupujte bez starostí u Nábytku FORLIVING.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *